02

Campaigns: Gudrun Sjöden

Kollektioner som rör på sig!

Gudrun Sjödén är en av det svenska modeundrets verkliga ikoner. Hennes jordnära lager-på-lager-stil av finaste tyger, är som gjord för att dansa framför kameran. Från gröna världar av lövverk till brända röda skiftningar, från en dunge på Värmdö till en lavastrand på La Gomera, skapas maximala förutsättningar för att få kollektionen att leva genom alla kanaler, hela säsongen. Målgruppen vill inspireras och låta sig svepas med i Gudruns värld.

“Man vill se hur kläderna rör sig – hur material, mönster och färger spelar. En rörlig berättelse som både tar oss till dramatisk natur och blir rätt för de kanaler våra kunder finns i – det var utmaningen som vi löste tillsammans” säger Monica Ekevik-Hedman, kommunikationschef och CD på Gudrun Sjödén.

Marknadsföringen har en stark bas i butiker, webbshop och katalog. Lanseringen av höstkampanjen tog ett ökat rörligt digitalt grepp med tyngdpunkt i sociala medier, display och rörlig närvaro på siten.

Gudrun Sjödéns uppfinningsrikedom och vackra kläder, på en magisk ö, det var perfekta förutsättningar för att skapa en rörlig kampanj som fångar uppmärksamhet”, säger Charlotta Ribbefjord och Klas Hjertberg på Dallas.

Reseskildring

Hemtextil-kollektionen filmades hemma hos fotografen Anna Kern, i hennes villa på Värmdö. Där skapades vårkänslor under några krispiga höstdagar. Dallas DoP Klas Hjertberg följde hennes steg och tankar om inredning.