01

Branding + Design: Bokus

The power of looking cheap

The joy of reading is for everyone. The value of design is indisputable. When Bokus Play was about to enter the audiobook market a timid approach was not an option.

After twenty plus years of being a trusted and affordable online bookstore for the swedes, the audiobook branch Bokus Play was stepping out into stiff competition. Together we created a vibrant new sister identity, fully kinetic and fit for any screen. We wanted two things for the new brand: It must be able to hit the ground running in terms of branded assets production, and it should also be adaptable enough for the marketing dept to quickly try out and evaluate any and all media, while looking constantly perfect.

Look at me! I’m charged with a playful, simplistic, and to-the-point personality.

The Bokus Play design world — with its colors, logo, design assets, and moves — is ready to be poured into any format from day one. Books should be available to all, no matter how or when you read. Looking at what IKEA did for homebodies and how Comviq found a way to send out loud and clear low-price-vibes using just a few brush strokes, we built a sturdy branding toolbox to signal availability and nice price.

Bokus Play is a brand designed to move, with a high-energy color palette and playful typesetting. The folded corner serves as a recognizable token of forward movement.

With an enormous catalog of audiobooks and ebooks at the best price on the market Bokus Play greets the people mobile first.

Since creating and developing the identity and design world for Bokus Play we have continued to help Bokus with versatile campaign designs and second to none templating to keep the momentum going.

Inte läge att vara blyg på ljudboksmarknaden

Läsglädje för alla, varje dag. Nu uppdateras Bokus Play med en vibrerande grafisk profil och en Bokus Play-värld för alla kanaler — från skärm till butik, till skärm igen.

Showreel

Mission: Sticka ut, vara snabba och rakt på sak. Vecket är både bladvändare och identitetsmarkör.

Som trygg och billig e-bokhandel har Bokus servat Sverige med böcker i över tjugo år. Strategin för ljud- och e-boksappen Bokus Play går på samma linje: Billigast och enklast. Med ett oslagbart digitalt utbud och marknadens bästa pris, dundrar de ut på en växande ljudboksmarknad. Identiteten ska servera ljudböcker till alla, mobile first, rakt på sak. Bokus Plays designade värld är snabb och inbjudande men sticker också ut som en digital zebra på savannen.

Bokus Play är ett inbjudande brand med en design som aldrig står i vägen, den ropar in och visar rätt. Med en orange-vit-rosa-grön peppig palett är den ständigt på väg att visa sin nästa sida. Ett ivrigt hörn vill ta dig vidare. Som ett ljudböckernas IKEA, Comviq eller H&M äger Bokus Play sin plats som billigt, smart och användarvänligt varumärke för folket.

Ett äkta rörligt brand bor i skärmen, med självklarhet och lyskraft. Bokus Play poppar, guidar och låter, gör dig inspirerad att läsa och hjälper dig snabbt igång. Erbjudande och copy är tydliga och rakt på sak, färgpaletten är enkel och full av energi. Typografin är lekfullt satt med stora rubriker, men står aldrig i vägen för budskapet. Ljudlogotypen och dess bibliotek av pigga rassel-tassel-melodier signalerar brand till varje frame.

Identitetens stiliserade alterego bor i Akademibokhandelns butiker, där storstilade trycksaker och informationsmaterial ger pappersböckerna ett digitalt sällskap.

Awards