01 Branding + Design
Proudly dressing brands since 1993. When we unleash the vividly colourful or rightly strict potential of brands they always pop and lock, and sometimes win awards.
Brand & Design Showreel
DreamHack
The new DreamLeague identity is made to move, celebrating DreamHack’s remarkable 25 year devotion to bringing people together to play and create. Lovers of fire and dust, unite.
Bokus Play
Läsglädje för alla, varje dag. Nu uppdateras Bokus Play med en vibrerande grafisk profil och en Bokus Play-värld för alla kanaler — från skärm till butik, till skärm igen.
Kunskapskanalen
Kunskapskanalens nya design har sina rötter i funktionsdesign, där den klassiska håltavlan omtolkats till en modern punktgrid som håller ordning, guidar och bjuder in. Kunskapskanalens nya logotyp bär tydlig koppling till sitt arv, men är kompletterad och förfinad i ett nytt dubbel-K.
Sveriges Television
Expressen
Att leva live och vara först på plats måste synas i den digitala paketeringen. Dallas uppgift var att ta fram en uppdaterad rörlig identitet som förstärker kvällstidningsjournalistikens innersta DNA: Det snabba, smattriga nyhetsflödet.