Inledning

01 Branding + Design

Proudly dressing brands since 1993. When we unleash the vividly colourful or rightly strict potential of brands they always pop and lock, and sometimes win awards.

Brand & Design Showreel

The new DreamLeague identity is made to move, celebrating DreamHack’s remarkable 25 year devotion to bringing people together to play and create. Lovers of fire and dust, unite.

Läsglädje för alla, varje dag. Nu uppdateras Bokus Play med en vibrerande grafisk profil och en Bokus Play-värld för alla kanaler — från skärm till butik, till skärm igen.

Hotelljätten Scandic lanserar nya varumärket Scandic GO, med identitet och design av Dallas och Koncept. Ett färgglatt och lekfullt hotellvarumärke intar nu marknaden.

01:3

Kunskapskanalen

Kunskapskanalens nya design har sina rötter i funktionsdesign, där den klassiska håltavlan omtolkats till en modern punktgrid som håller ordning, guidar och bjuder in. Kunskapskanalens nya logotyp bär tydlig koppling till sitt arv, men är kompletterad och förfinad i ett nytt dubbel-K.

01.5
01:4

Att leva live och vara först på plats måste synas i den digitala paketeringen. Dallas uppgift var att ta fram en uppdaterad rörlig identitet som förstärker kvällstidningsjournalistikens innersta DNA: Det snabba, smattriga nyhetsflödet.