Dallas Sthlm

Filmstaden

100 år. 100 känslor.

När Filmstaden fyller hundra år firar vi de stora känslorna. Kampanjkonceptet “100 år, 100 känslor” är ett födelsedagskalas som räcker hela året. För biopubliken blev firandet synligt redan på juldagen då biovinjetten fick kalaskläder. Kampanjen firar de känslor som väcks i biosalongen, i en ny visuell skrud som låter material och attribut som förknippas med bio ta plats i kommunikationen. Enheter i olika kanaler kommer vara inklädda i bland annat sammet, is, mässing och popcorn.

  • Disciplines
  • 3D
  • Animation
  • Film
  • Vinjett
  • Visuell identitet

Filmstaden och Dallas började sin bana tillsammans under skapandet av den nya biovinjetten, som manifesterade
namnbytet från SF Bio till Filmstaden. Nu kommer alltså vinjetten i en uppdaterad jubileumsversion. Ljud av Jakob Oldenburg.


Exempelbilder från vinjett






Exempel på assets från grafiskt tool-kit